Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mahdollisissa kysymyksissä. Voit olla meihin yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Telepappojen asiakaspalvelu auttaa tuotetietoihin ja tekniseen tukeen liittyvissä asioissa info@telepapat.fi 034 489 489 ma-pe klo 10-16 IPP Asiakaspalvelu palvelee laskutukseen ja sopimuksen tekoon liittyvissä asioissa asiakaspalvelu@ipp.fi 03-45051 ma-pe klo 8–16

Usein kysytyt kysymykset

Miten soitan tavallisen puhelun Suomeen?

  1. Lankaverkkoon valitse suuntanumero (esim. 012) ja perään tilaajanumero (esim.332xxxx)
  2. Mobiiliverkkoon valitse suuntanumero (esim. 044) ja perään tilaajanumero (esim 830xxxx)
  3. Nosta luuri

Miten soitan kalliiseen numeroon?

  1. Valitse valtakunnallinen numero (esim. 0700xxxxx)
  2. Nosta luuri
  3. Anna PIN-koodi

Miten soitan ulkomaan numeroon?

  1. Valitse ulkomaantunnus esim. 996, 00 tms. ja perään ulkomaannumero (esim. Espanja 34xxxx)
  2. Nosta luuri
  3. Anna PIN-koodi

Saako puhelimeen soitonsiirtoa, esimerkiksi silloin kun en ole kotona?

Kyllä, puhelimeen voidaan helposti asentaa soitonsiirto esimerkiksi kännykkääsi, joten olet tavoitettavissa myös silloin kun et pääse vastaamaan kotipuhelimeen. Soitonsiirto voidaan asettaa toimimaan myös siten, että puhelu siirtyy toiseen numeroon vasta sen jälkeen, jos et ensin vastaa kotipuhelimeen. Soitonsiirto voidaan asentaa asiakaspalvelumme kautta.

Millainen internet-yhteys puhelinta varten tarvitaan?

Puhelinta varten tarvitaan kuitu-, mobiili- tai muu laajakaistayhteys. Liittymä voidaan kytkeä kotona jo voimassa olevaan internet-yhteyteen. Mikäli sinulla ei ole internet-yhteyttä käytössä, niin suosittelemme tarkistamaan sen saatavuuden esimerkiksi taloyhtiöltä tai internet-palveluntarjoajalta. Mikäli kiinteää internet-yhteyttä ei ole saatavilla, kuten esimerkiksi mökille, niin kotipuhelin toimii myös 3G tai 4G WIFI-mobiilireitittimellä, johon on mahdollista lisätä sim-kortti ja jossa on Ethernet(RJ45) portti puhelimen internet-kaapelia varten. Puhelimen voi tarvittaessa kytkeä verkkoon ilman pidempiä nettijohdon vetoja langattomasti Wifi-lähiverkon avulla (laajakaistamodeemi/WIfi reititin <-> Wifi toistin/puhelin)

Voinko säilyttää nykyisen lankapuhelinnumero?

Mikäli sinulla on käytössä kiinteän verkon lankapuhelinnumero, niin se voidaan siirtää uuden liittymän numeroksi. Jos sinulle ei ole käytössäsi kiinteän verkon lankapuhelinumeroa, niin saat meiltä uuden numeron liittymää varten. Telepappojen kotipuhelin ja liittymä eivät vaadi perinteistä lankapuhelinverkkoa, sillä puhelut toimivat internet-yhteydellä. Kotipuhelinliittymä ei ole määräaikainen.

Miten paljon puhelut maksavat?

Satavarma -liittymien väliset puhelut sisältyvät kuukausimaksuun. Muut puhelut veloitetaan operaattorin hinnaston mukaisesti. Aloitusmaksu Satavarma™ ja Satavarma™ Plus -liittymässä 99 €. Aloitusmaksu sisältää kotipuhelimen sekä liittymän kytkennän. Puhelin toimitetaan maksutta lähimpään Postin noutopisteeseen.

Miten puhelin ja liittymä asennetaan?

Liittymä kytketään valmiiksi puhelimeen ja se toimii internet-yhteydellä. Satavarma™ Plus liittymään sisältyvät lisäominaisuudet asennetaan valmiiksi puhelimeen. Puhelimen asennus onnistuu vaivattomasti, kytke vain verkkojohto ja internet-kaapeli seinään. Käyttöohjeet tulevat pakkauksen mukana ja voit ladata Telepappojen Satavarma kotipuhelimen pikaohjeet myös täältä.

Kuinka teen tilauksen?

Voit tehdä tilauksen tilauslomakkeella. Huomioithan, että tarjolla on kaksi eri liittymä vaihtoehtoa, joille molemmille on omat tilauslomakkeet. Satavarma™ liittymän voit tilata tästä ja Satavarma™ Plus liittymän tästä. Satavarma™ Plus liittymän lisäominaisuuksia varten voit lisätä jo tilausvaiheessa puhelimeen tallennettavien läheisten yhteystiedot sekä määritellä puhelimen asetuksia. Näitä on mahdollista muokata vielä myöhemmin olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä.

Mitä tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen tapahtuu?

Tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen lähetämme sinulle tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tämän jälkeen liittymäoperaattorimme on sinuun yhteydessä liittymäsopimuksen tekemistä varten ja kertoo vielä tarkemmin liittymän avauksesta. Kotipuhelin toimitetaan lähimpään Postin pisteeseen, kun aloitusmaksu on suoritettu. Tarkemmat tilaus- ja toimitusehdot löytyvät täältä.

Tilasitko Haloo! Apin ?

Kun olet saanut aktivintikoodin operaattorilta sähköpostiisi lataa käyttöjärjstelmällesi sopiva
Haloo! appi Androidille Google Play storesta tai
Haloo! appi Apple IO:lle Apple storesta
Ladattuasi Haloo! Apin aktivoi se operaattorilta saamallasi aktivointikoodilla.